Навчальна дисципліна «Психіатрія» є фундаментальною складовою професійної підготовки здобувачів вищої освіти за спеціальністю С4 «Психологія», що викладається у 3 семестрі. Курс розроблений для формування у майбутніх психологів цілісного уявлення про психічні розлади, їх діагностику та принципи надання допомоги. Програма курсу структурована таким чином, щоб забезпечити послідовне опанування складного матеріалу. Дисципліна має виражений міжпредметний характер, тісно пов'язуючи психіатрію з іншими галузями знань. Вивчення курсу «Психіатрія» надає здобувачам не лише теоретичні знання про психічні захворювання, але й формує навички для майбутньої практичної діяльності, зокрема для участі в діагностичному процесі, розуміння клінічних випадків та побудови ефективної взаємодії з особами, які мають психічні розлади.
Мета навчальної дисципліни «Психіатрія» полягає у формуванні в студентів-психологів системного розуміння клінічних проявів, причин та діагностичних принципів психічних розладів через вивчення загальної психопатології, зокрема симптомів і синдромів порушень пізнавальних, емоційних та вольових процесів. Набуті знання є необхідною базою для майбутньої професійної діяльності, що дозволяє аналізувати клінічні випадки та визначати напрямки психологічної допомоги
Компетентності, які формуються у здобувача в результаті вивчення навчальної дисципліни:
ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК5. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК8. Навички міжособистісної взаємодії,
ЗК9 Здатність працювати в команді.
СК3. Здатність до розуміння природи поведінки, діяльності та вчинків (зокрема в контексті заходів раннього втручання)
СК5. Здатність використовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій
СК6. Здатність самостійно планувати, організовувати та здійснювати психологічне дослідження
СК7. Здатність аналізувати та систематизувати одержані результати, формулювати аргументовані висновки та рекомендації
СК8. Здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову, в т.ч. особам, які отримали психологічні травми, зокрема, внаслідок війни)
СК12. Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку
СК 13 Здатність розробляти та реалізовувати психотерапевтичні та психокорекційні заходи, спрямовані на збереження і відновлення психічного здоров’я.
Результати навчання, які формує навчальна дисципліна за освітньою програмою:
ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги.
ПР6. Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, дотримуватися процедури дослідження.
ПР7. Рефлексувати та критично оцінювати достовірність одержаних результатів психологічного дослідження, формулювати аргументовані висновки.
ПР8. Презентувати результати власних досліджень усно/письмово для фахівців і нефахівців.
Взаємозв՚язок із іншими навчальними дисциплінами. Навчальна дисципліна спирається на знання загальної психології, вікової психології, анатомії і психофізіології ЦНС, нейропсихології, і є дотичною до клінічної психології. Це дозволяє сформувати у студентів-психологів комплексне бачення психічних феноменів, поєднуючи медичний підхід до хвороби з психологічним розумінням особистості.
- Преподаватель: Рязанова Олександра
- Викладач: Васюк Катерина
- Преподаватель: Оверчук Вікторія
Долучайтесь до нас